Min internett - mine regler
- Mai Vo
- for 7 døgn siden
- 4 min lesing
VIKTIG MELDING TIL ALLE FOLKA MINE HER: MY HOUSE MY RULES
Min internett - mine regler

Velkommen til mitt internett.
Her deler jeg ufiltrert det jeg tenker på, det jeg engasjerer meg for, og det jeg mener om alt fra rettsystemet vårt, barselsomsorg, inkludering og mangfold, vold mot kvinner, kvinner og penger, traumer, selvmord, sorg, tillit, kjærlighet, barneoppdragelse, trepartssamarbeid, kriminalitet, mitt elskede Grønland, bygging av fellesskap og min søken etter balanse i dette livet. Mellom å gjøre og ikke gjøre, det østlige og det vestlige, det spirituelle og verdslige, individualitet og kollektivitet. Jeg deler så autentisk jeg kan om temaer mange velger å holde kjeft om. Jeg deler fra et mangfoldig liv, et liv jeg har levd intenst.
Du er velkommen til dette rommet hvis du er nysgjerrig. Hvis du vil lære noe. Hvis du tror på det gode i mennesket, men kanskje føler at du er i ferd med å miste det av synet. Du ser etter håp, du ser etter løsninger, du ser etter ekte fellesskap og tror på dialogen mellom mennesker som har respekt for hverandre. Du er velkommen hvis du også vil være med å bevare det vakre vi har i dette landet, det vakre i alle mennesker. Du er spesielt velkommen hvis du er et lesende menneske, med beina plantet i flere kulturer, språk og land, og som forstår at det er viktig med ytringsansvar og at alle mann og kvinner må på dekk hvis demokratiet ikke skal forvitre, og tilliten vi alle er avhengige av skal bestå. Det jeg deler krever noe av deg. At du må konsentrere deg, og holder fokus. Det er noen ganger lange tekster, lange ranter, ting jeg funderer på. Du er velkommen inn i dette rom. Du må tåle at jeg blander taoisme, buddhisme, tarot, kristendom, astrologi, human design, moderne psykologi, med juss poesi og annen litteratur. Jeg er et mangefasettert menneske. Det får du også lov til å være her. Hvis du vil ha mer, må du melde deg på nyhetsbrev, eller følge bloggen, eller følge meg på instagram.
Plutselig kan meta bestemme seg for at jeg er blokkert, så meld deg på nyhetsbrev, hvis du ikke vil miste mitt rare nærvær. Haster det ringer du meg, men jeg har også et liv, og kan ikke svare deg umiddelbart, selv om den gamle meg ville gjort det...
Du kan aldri være for mye, og jeg er ikke for mye her, men kom i rommet som en voksen. Ikke dump dritt. Arbeid gjennom det som er ditt, og jeg skal vise deg mitt, men ikke som ubearbeidet shit. Du må være løsningsorientert og ville komme opp av dritten du står i. Jeg har stått i opp til knærne, men du kommer ikke opp uten å ville det selv. Jeg kan ikke tvinge deg. Men dele litt av det som har hjulpet for meg. Jeg er ikke din maskott, jeg er ikke din inspirasjonskilde, jeg er meg. Og du har også dette i deg. Skap det som er ditt. Jeg tror ærlig at hvis vi alle deler mer autentisk av oss selv - så vinner vi alle. Alle får mer.
All kreativ prosess er rotete. Du får IKKE rette på meg, mens jeg danser og øver. Det er ikke din jobb. Gå med perfeksjonisten som vil rette på andre et annet sted. Her får du en invitasjon inn i det feilbarlige, det kunstneriske ved meg, og mitt uttrykk. Mine sannheter, og jeg respekterer at du har din egen. Men ikke tving din på meg, og jeg skal ikke tvinge min på deg. Din jobb er ikke å sensurere meg. Eller vinne over meg. Er du uenig? Eller enig? Eller vekker det jeg deler noe annet i deg? Del dine egne perspektiver. Jeg lytter gjerne, men del fra et sårbart sted og med menneskelighet.
Kommer du med hat og hets er du ikke velkommen. Alle trygge rom har noen tydelige grenser, og dette er mitt rom.
Har du ikke respekt for andre mennesker, blokkerer jeg deg. Det er frivillig å følge meg, men jeg bestemmer hvem som får være med på festen. Og nei- du kan ikke kreve noen forklaring for meg, for dette er mitt rom.
Og du - jeg skulle veldig, veldig møtt deg, en til en, jeg ELSKER å snakke med mennesker. Jeg er nysgjerrig, jeg har lyst til å svare personlig hver eneste som kommer min vei, jeg har lyst til å se deg, jeg har lyst til å invitere deg hjem, jeg har lyst til dele litt av meg, til deg MEN, du skjønner at hvis jeg gjør det til alle blir jeg utbrent. Samtidig - jeg kommer for alltid til å være meg, og plutselig møter jeg folk jeg får en hel ømhet for, fordi dere er nydelige mennesker. Dere jeg har møtt på den måten, jeg er takknemlig for hver og en av dere.
Hvis du vil ha mer av meg, meld deg på nyhetsbrevet mitt. Book meg foredrag, eller book en coaching time, eller kom på de samlingene jeg har lyst til å arrangere for de forskjellige nydelige menneskene, og det jeg ser dere har til felles. MEN jeg kan som du skjønner ikke ha ALLE i min indre sirkel. Da gjør jeg ikke annet enn å møte folk til kaffe, og så blir jeg fascinert, og så glemmer jeg å gjøre det jeg skal, og beskytte energien min. OG den trenger jeg hvis jeg skal klare å lage noe her i verden. Dere som er i indre sirkel, dere vet. Denne ranten her er ikke til dere...!
Alle som kjenner meg vet at jeg har et stort, åpent rom for nye og gamle på fest - men at jeg også ber om at du bidrar der du kan. Det er sånn fellesskap funker best. Så vær en ansvarlig voksen. Vi gjør ringen større, jeg gjør mitt, og du gjør ditt. SMIL. Du er levende.
Hjertelig velkommen inn.
Spesiell takk til idajackson.no som har hjulpet meg med å også finne ut av mine egne grenser, ved å være sitt sedvanlige feilbarlige seg Alle ilder må passe på ilden sin, og jeg har blant annet gjennom Tarot boka hennes (Som jeg anbefaler til alle jeg kjenner) lært så mye om å lytte inn i min egen intuisjon.


Kommentarer